Gry na przedwakacyjne zajęcia

Upragniona szansa na załapanie głębszego oddechu już wkrótce! Oceny wystawione, materiał zrealizowany i powtórzony. Teraz w końcu mamy czas na realizowanie dowolnych tematów lub poświęcanie większej ilości czasu grom i zabawom. Właśnie dlatego przygotowałam nową grę idealnie pasującą do ostatnich przedwakacyjnych lekcji angielskiego i niemieckiego. Stay strong! Summer break is coming!

1-01

Przed Wami moja najnowsza gra „Have you got…”, dzięki której utrwalimy słownictwo związane z latem i wakacjami oraz utrwalimy pytania typu Have you got…? Pomysł na nią podpatrzyłam na Printotece 🙂 Przygotowałam 35 kart, które dzielą się na 10 grup. Celem zabawy jest uzbieranie czterech kart należących do tej samej grupy. Jedna grupa to 4 karty z tym samym zestawem obrazków.

 

This slideshow requires JavaScript.

Jak grać? Rozdajemy karty. Wybrana osoba zaczyna grę, zwracając się do któregokolwiek z graczy z pytaniem o konkretną kartę np. Have you got sunglasses? Jeśli zapytana osoba posiada taką kartę, musi ją oddać, a jeśli nie, to teraz kolejka przechodzi na nią. Osoba, która uzbiera cały zestaw obrazków, wykłada go na stół. Wygrywa gracz, który uzbiera najwięcej grup. 

Gra do pobrania tutaj/Download here-> Have you got …? Summer

Kolejna propozycja na przedwakacyjne lekcje angielskiego to letnie kodowanie. Przygotowałam tabelki obrazkowe, które kryją słowa związane z latem i wakacjami. W jaki sposób rozszyfrować rebusy? Żeby to zrobić, dzieci muszą znać nazwy obrazków, albo przynajmniej ich część. Każdy rebus składa się z kilu obrazków. Pierwsza litery każdego z nich to kolejne litery szukanego wyrazu. I tak np.  teddy bear, octopus, whale, ear, lion kryją słowo TOWEL.  Ja dzielę dzieciaki na grupy i bawimy się w kodowanie na czas. Przygotowałam dwie wersje: jedna z zapisanym hasłem (do druku) a druga bez – gdybyście nie chcieli drukować, tylko wyświetlić zakodowane wyrazy na rzutniku lub tablicy.

 

This slideshow requires JavaScript.

Gra do pobrania tutaj/Download here-> Summer coding

Przedwakacyjne lekcje są dobrym momentem na powtórki wszelkiego rodzaju. Z drugimi klasami uczymy się rymowanki „When’s your bithday?” (Super Sparks 2) i utrwalamy nazwy miesięcy. Na moim blogu znajdziecie memory i Birthday chart w tym temacie (kliknij tutaj -> Months), a ostatnio korzystam jeszcze ze świetnego magnetycznego kalendarza firmy Janod.

IMG_20170609_184222

Poza tablicą magnetyczną w opakowaniu znajdziecie 67 magnesów z napisami po angielsku: z latami (do 2018), miesiącami, dniami tygodnia i dniami miesiąca oraz nastrojami i pogodą. Każdy z magnesów ma swoje miejsce na tablicy, a na górnym pasku dzieci mogą codziennie uaktualnia datę: dzień, miesiąc i rok, a także przyczepiać obrazek pokazujący aktualną pogodę oraz nastrój.

Poza całą planszą często wykorzystuję same napisy  – dzieci układają je w odpowiedniej kolejności. To fajny sposób na rozpoczęcie zajęć. Codziennie inna osoba może aktualizować informacje. Kalendarz  świetnie sprawdza się również podczas zajęć indywidualnych 🙂

 

This slideshow requires JavaScript.

Jeśli pamiętacie, to w swoim poprzednim wpisie polecałam Wam układankę magnetyczną tej samej firmy. Kalendarz jest również wart naszje uwagi. Prezentuje się naprawdę fajnie, jest trwały, kolorowy, przyciąga wzrok 🙂 Pełny opis znajdziecie tutaj -> Kalendarz magnetyczny „Pory roku” Janod a swój kalendarz możecie zamówić tutaj -> Kalendarz magnetyczny Janod

Moje pozostałe pomysły na zajęcia w wakacyjnym klimacie znajdziecie tutaj -> Summer by Pomysły przy tablicy

 

This slideshow requires JavaScript.

To nie koniec moich pomysłów na lekcje angielskiego o letniej tematyce. Jeszcze przed zakończeniem roku szkolnego pojawią się dwa nowe wpisy. Stay tuned!

4 thoughts on “Gry na przedwakacyjne zajęcia

    1. Bardzo się cieszę! Przyznam, że ja sama też miałam problem z wyrobieniem się w czasie, więc postanowiłam wykorzytywać kilka różnych pomsyłów w grupach 🙂 W ubiegłym roku w każdej grupie robiłam to samo (na poziomach) tym razem za dużo materiałów 😉

      Lubię to

Skomentuj

