My shopping list and I have … Food

Pozwalacie swoim uczniom na korzystanie z telefonów komórkowych podczas zajęć? Jeśli nie, to najwyższa pora to zmienić 😉 Dzisiaj wybieramy się na zakupy zaopatrzeni w telefony komórkowe i listy zakupowe. Zapraszam do zakupowego szaleństwa!

FOOD-01

Pierwsza gra jest luźną wariacją zabawy My shopping list, w którą gram ze swoimi uczniami w ramach tematów Animals i Favourite things. Jedna z grup zaproponowała kiedyś, żebyśmy spróbowali pobawić się na innych zasadach. Nowa wersja gry spodobała się wszystkim tak bardzo, że od tej pory bawimy się głównie według nowych zasad. Już tłumaczę, na czym one polegają.

Każdy uczeń otrzymuje telefon komórkowy z listą pięciu produktów spożywczych. Zadaniem jest oczywiście zdobycie wszystkich produktów z listy. W czasie, gdy uczniowie czytają swoje zakupowe listy, ja w różnych miejscach sali umieszczam obrazki. Na mój sygnał wszyscy ruszają na zakupy – kto pierwszy uzbiera wszystkie produkty ze swojej listy – wygrywa. Do tej wersji gry wydrukowałam 2 zestawy małych kart obrazkowych. Znajdziecie tutaj 12 list zakupowych zapisanych w telefonach komórkowych 🙂

This slideshow requires JavaScript.

Gra do pobrania tutaj/Download here –> My shopping list

 

food3-01a

Zakupy zrobione.  Teraz najwyższe pora dowiedzieć się, co kupili nasi uczniowie. Gramy więc w  I have … Who has … Food. Zasady gry znajdziecie tutaj —> I have … What time is it? 

This slideshow requires JavaScript.

Gra do pobrania tutaj/Download here –> I have … Who has … Food

food-01a

Obecnie korzystam z obydwu gier, z trzecimi klasami jestem na etapie rozdziału Meal times podręczniku Super Sparks. Gorąco polecam obydwie zabawy, a szczególnie My shopping list w tej wersji. Dzieciaki są naprawdę podekscytowane, gdy mogą biegać po sali ze swoimi „telefonami” 🙂

Advertisements

8 thoughts on “My shopping list and I have … Food

  1. Mam tylko takie małe zapytanie. Czy w pytaniach zamiast some nie powinno być any? I czy nie powinniśmy stosować liczby mnogiej przy rzeczownikach policzalnych? Np.: Who has any apples? zamiast who has some apple?

    Liked by 1 osoba

    1. Oczywiście, że taka jest zasada. Natomiast tutaj zdecydowałam się na some, ponieważ wcześniej w podręczniku mieliśmy rymowankę, w której pytayliśmy Czy mogę trochę z użyciem some. W młodszych klasach nie wprowadzam pojęcia policzalne/niepoliczalne i po dłużym namyśle tutaj zdecydowałam się na taką formę.

      Lubię

    1. Dziękuję! Praca w przedszkolu to specyficzne zajęcie, trzeba odpowiedniego podejścia do takich maluchów. To nie lada wyzwanie – podziwiam. Ile pracy trzeba włożyć z każde zającia – znam to z opowieści koleżanek uczących w przedszkolach 🙂

      Lubię

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s