Halloween: Fly swatter game

Zaczęło się jak zwykle niewinnie, czyli od przeglądania Pinteresta … a skończyło się na nocnym ślęczeniu przed komputerem 🙂 W oko wpadł mi świetny pomysł, który postanowiłam dostosować do swoich potrzeb, jeśli chodzi o konkretne słownictwo. Gra z wykorzystaniem pacek na muchy jest zapewne wszystkim znana, ale dzisiaj będziemy tymi packami … polować na duchy. 

halloween-1743227_1280

Inspiracją dla mnie tym razem było poniższe zdjęcie. Wykonanie tej gry jest po prostu rewelacyjne. Co więcej, materiały wykorzystują rzepy, co na pewno świetnie sprawdza się szczególnie w młodszych grupach wiekowych.

18e38ca34f6682e30b126b14bd6a6c68

Jednakże ja sama mam już na ten rok górę materiałów na zajęcia o Halloween, dlatego poszłam na łatwiznę i zrobiłam tylko małe karty duszków z obrazkami związanymi z Halloween i moimi porzednimi materiałami – Bingo!flashcards, Memory oraz DobbleTak prezentuje się moja wersja 🙂 Materiały opracowałam w oparciu o grafiki z Freepik. Designed by Freepik.

img_20161025_142655

Zasady zapewne są znane, ale żeby formalnościom stało się zadość … 🙂 Gracze trzmają packi na muchy, na podłodze rozkładamy wycięte i zalaminowane „duszki”. Zadaniem graczy jest „pacnąć” odpowiednią kartę w myśl zasady – kto pierwszy, ten lepszy. Uczniowie mogą rywazlizować indywidualnie lub w grupach. Korzystam z tej zabawy w połączeniu z „normalnymi” flashcards, więc takie duszki będą fajnym urozmaiceniem dla moich uczniów.  

Edit: Rok później postanowiłam odświeżyć grę z packami na muchy, głównie dlatego, że moje nowe materiały wzbogaciły się o inne grafiki. Tym razem na odwrocie kart umieściłam zabawne stworki, dzięki czemu duszki możemy wykorzystać również do zabawy w memory (grę drukowałam dwa razy). Świetnie sprawdzą się również podczas zabawy Who I am? podczas której dziecko próbuje odgadnąć, jaką postacią/rzeczą (związaną z Halloween w tym przypadku) jest . Zgadujący gracz może zadawać pytania, na które pozostałe dzieci uczniowie mogą odpowiedzieć tylko „yes” lub „no”. Drugą wersję halloweenowej zabawy z packami na muchy znajdziecie poniżej.

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

Gra do pobrania tutaj/Download here -> Fly swatter game Halloween

Możemy też wykorzystać mini duszki do innej zabawy. Przed zajęciami chowamy karty w różnych miejscach sali. Dzielimy uczniów na dwie grupy. Każda z nich otrzymuje listę słówek, do których musi odnaleźć flashcards. Która grupa jako pierwsza odnajdzie wszystkie karty ze swojej listy, wygrywa.

Przygotowałam również coś fajnego do dekoracji sal na halloweenowe szaleństwa: girlandy do druku w dwóch wersjach. Pierwsza z obrazkami a druga to napis Halloween. A jeśli szukacie fajnych i „szybkich” prac związanych z Halloween to polecam łatwe duszki, które wykonałam jakiś czas temu ze swoimi uczniami. Przykłady prac znajdziecie tutaj -> Przyjazne duszki
girlanda halloween
Do pobrania tutaj/Download here -> girlanda Halloween obrazki
Do pobrania tutaj/Download here -> girlanda Halloween napis

Mam nadzieję, że skorzystacie i pochwalicie się pięknymi zdjęciami Waszych dekoracji 😉 Przypominam, że informacje związane z Halloween wraz z  różnymi ciekawostkami znajdziecie w pierwszym numerze mojego magazynu online Jesienne pomysły przy tablicy.
Halloween coraz bliżej i trzeba powoli kończyć przygotowania do zajęć 😉

IMG_20171023_142840

8 thoughts on “Halloween: Fly swatter game

Skomentuj

