Very hungry hippo

Od jakiegoś czasu zastanawiałam się nad nowym sposobem na utrwalanie słownictwa związanego z jedzeniem. Very hungry hippo jest świetnym pomysłem na urozmaicenie lekcji.

seagull-1454682_1280

Do wykonania głodnego hipopotama zainspirował  mnie wpis na blogu Mambiatki tutaj

W zawiązku z tym, że każdą lekcję prowadzę w innej sali – moja wersja jest mniejsza i dzięki temu bardziej mobilna 😉 – wykorzystałam pudełko po kapsułkach do prania :). Głowę zwierzątka odrysowałam od szablonu znalezionego w Internecie i zalaminowałam – podobnie, jak zrobiłam to z napisem na pudełku. Pracuję z podręcznikiem Super Sparks, więc wykorzystałam karty obrazkowe, których używam w czasie lekcji. Wydrukowałam je w mniejszym rozmiarze i oczywiście zalaminowałam 🙂 Z pomysłu Mambiatki „pożyczyłam” jeszcze małe  karty hipcia (wydrukowałam takie 4 do całego zestawu). Karty wkładamy do pudełka.

Ja korzystam z hipopotama na dwa sposoby:

  1. Na rozpoczęcie lekcji dzieci witają się ze zwierzakiem Hello hippo! How are you? Następnie każdy po kolei losuje kartę obrazkową i podaje nazwę w j. angielskim. Ten, kto odpowie poprawnie – zatrzymuje kartę, a kto się pomyli – odkłada ją z powrotem. Osoba, która wylosuje kartę z hipopotamem mówi rymowankę, której uczyliśmy się na lekcji:

Can I have some pasta?

Can I have some rice?

Can I have some chicken?

For my lunch?

Can I have some salad?

Can I have some eggs?

Can I have some bacon?

Munch, munch, munch!

Wygrywa osoba, która będzie miała najwięcej obrazków.

2. Na zakończenie lekcji losujemy kilka kart obrazkowych  – zadaniem dzieci jest ćwiczenie pisowni tych wyrazów w zeszytach do słówek j. angielskiego.

 

Do hipcia dołączyła małpka, która „pracuje” 🙂 z pierwszymi klasami. Również do jej wykonania użyłam pudełka po kapsułkach do prania.

Małpka najbardziej lubi jeść banany i psocić. Zabiera nam karty obrazowe (nie tylko związane jedzeniem), dlatego na początku lekcji sprawdzamy co tym razem małpka schowała przed nami 🙂

Przygotowałam również kilka kart z obrazkami małpki – ten, kto wylosuję taką kartę wykonuje polecenie nauczyciela np. Count to ten, Clap your hands, Touch your head itp.

very hungry monkey

Jeśli spodobał Ci się mój wpis, zapraszam do polubienia mojej strony na FB 🙂

2 thoughts on “Very hungry hippo

Skomentuj

