My shopping list

Jeden z pomysłów, który podpatrzyłam na blogu Funglish. Zabawę dostosowałam do tematu Animals. Zapraszam do pobierania materiałów i dzielenia się swoimi opiniami 🙂

Shopping list – animals

Ponieważ w podręczniku Yazoo 3 wałkowaliśmy akurat temat Aquarium, postanowiłam wykorzystać pomysł do powtórzenia nazw zwierząt poznanych wcześniej i do wprowadzenia nazw zwierząt morskich.

Wózki, obrazki zwierzątek i listy zakupów wydrukowałam i oczywiście zalaminowałam, żeby służyły przez lata 🙂

Zasady gry są bardzo proste. Każde dziecko otrzymuje swoją listę z zakupami i jeden wózek … i rusza na zakupy 🙂 Uczniowie zamieniają się w pracowników sklepów zoologicznych, których zadaniem jest zakupienie zwierzątek i dostatecznie ich do sklepu.

Uczniowie siedzą w kole, na środku leżą wszystkie obrazki ze zwierzątkami. Nauczyciel podje nazwę jakiegoś obrazka – jeżeli dziecko ma to zwierzątko na swojej liście zakupowej musi jak najszybciej je „kupić”, czyli włożyć do koszyka. Osoba, która jako pierwsza zapełni koszyk – wygrywa.

Żeby wprowadzić element rywalizacji, który tak kochają dzieci, zazwyczaj jedno zwierzątko pojawia się na 2 – 3 kartach – kto pierwszy, ten lepszy 🙂

Pliki do pobrania

Karty:

 

Lista zakupów:

My shopping list anilams3Wózek zakupowy pobrałam ze strony, którą polecałam w swoim wcześniejszym poście Funglish. Stamtąd również pochodzi pomysł na zabawę 🙂 Dziękuję za inspirację!

 

wayto tytułu

Skomentuj

