Quiet critters, czyli sposób na ciszę w czasie lekcji

Chyba każdy nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej ma swoje sposoby na „opanowanie” klasowego rozgardiaszu 🙂 Pracując z dziećmi w wieku 6 – 9 lat staram się stosować różne sposoby motywowania uczniów do pracy: niektórych trzeba motywować mniej, innych bardziej ale jak zwykle im ciekawszy sposób, tym lepszy przyniesie skutek.

W poszukiwaniu sposobów na nowe sposoby aktywizowania dzieci natknęłam się na quiet critters, czyli stworki, które lubią ciszę. Okazały się one strzałem w 10!

wood-1678223_1280

Potrzebne materiały:

  • kulki filcowe (różne kolory)
  • ruchome oczka
  • filc
  • pianka plastyczna
  • pistolet do kleju na gorąco

Kuleczki sklejamy klejem na gorąco wg uznania, doklejamy ruchome oczy i łapki wycięte z filcu lub pianki plastycznej.
Stworki mieszkają sobie w słoiku i wychodzą do dzieci w czasie lekcji tylko wtedy, gdy uczniowie ładnie pracują. Mam to szczęście, że pracuję z małymi grupami do 12 osób, więc każdy uczeń dostaje swojego stworka. Oczywiście za pierwszym razem pozwoliłam dzieciom na kilka minut zabawy ze swoim stworkiem. Teraz po prostu czasami podczas lekcji stawiam stworka na ławce przed uczniami i od tej pory dzieci pracują razem ze swoimi małymi przyjaciółmi.

Żeby pomysł szybko nie znudził się dzieciom, stworki nie wychodzą ze swojego słoika na każdej lekcji. Słoik zawsze stoi na biurku i uczniowie wiedzą, że jeśli będą ładnie pracować, to niedługo czeka ich nagroda w postaci towarzystwa stworka, który kocha ciszę 🙂
Słoiczek ozdobiłam naklejką z napisem Quiet critters.

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

Na Printerest znalazłam krótki wierszyk i kolorowankę oraz grafikę, którą można wydrukować i przykleić na słoik.

Pomysł podpatrzyłam tutaj.

4 thoughts on “Quiet critters, czyli sposób na ciszę w czasie lekcji

Skomentuj

